fredag 11 maj 2012

Hur "Rollover" Works i Forex marknaden

Vad du faktiskt handel i Forex marknaden är ett avtal som kräver en valuta som skall bytas ut mot en annan och levereras i två arbetsdagar. Till exempel, om jag köper ett kontrakt av EUR / JPY valutaparet, jag köper 100.000 euro och säljer motsvarande mängd japanska yen. Detta kräver tekniskt mig att leverera motsvarande mängd av den japanska yenen sidan av handeln till bankkonto festen jag handlar med. Omvänt är den part som jag handlar med tekniskt krävs för att leverera 100.000 euro delen av handeln till mitt bankkonto på två arbetsdagar.

Men eftersom vi handlar för spekulationer, vill vi inte göra eller ta faktiska fysiska leveransen av valutan. Den plattform som vi använder i våra exempel, och ganska mycket annat detaljhandel Forex handelsplattform, kommer automatiskt att rulla denna position över till nästa leverans datum om positionen hålls förbi 17:00 NY-tid.

Det är egentligen inte viktigt att förstå alla detaljerna i transaktionen eftersom detta sker automatiskt. Det är dock viktigt att förstå att det finns en amerikansk dollar debitering eller kreditering görs till ditt konto för varje befattning tidigare 17:00 NY-tid att ta hänsyn till det intresse delen av transaktionen.

Som med de flesta transaktioner som medför att hålla eller låna pengar innebär handel med valutor också en räntebetalning eller kredit beroende på om du är innehavare av en valuta eller låntagaren av en valuta.

Om jag köper USD / JPY paret, vilket betyder att jag har köpt US-dollar och sålde japanska yen, jag tjäna ränta på de amerikanska dollar som jag har köpt och betala ränta på de japanska yenen som jag har sålt för att köpa de US-dollar. Anledningen till detta är tekniskt vad jag gör när jag säljer en valuta, lånar den valutan och sedan byta ut lånade valuta för motsvarande belopp i den valuta som jag köper.

Jag överförenklar saker lite här, men de räntor som du betalar och tar emot de valutor som deltar i handeln är två dagar med intresse härrör från dagslåneräntor i de länder vars valutor du handlar.        

Som diskuterats i Modul 8 i det fria under avsnittet InformedTrades.com sätter Federal Reserve dagslåneräntor i USA för amerikanska dollar. Precis som USA har Federal Reserve, andra länder runt om i världen har centralbanker som sätter natten priser för sina valutor.

När handel Forex, om du köper valuta med högre ränta och sälja valuta med lägre ränta, kommer du att tjäna pengar för att hålla en handel tidigare 05:00 NY-tid då välta beror på att räntan är för din fördel. Omvänt, om du säljer valuta med högre ränta och köpa valuta med lägre ränta, kommer du att betala ränta när du håller handeln förflutna 05:00 NY-tid eftersom räntan är inte till din fördel. Om du öppnar och stänger positionen före 17:00 NY-tid, händer inget i ditt konto eftersom det inte finns någon välta nödvändig.

Som nämnts har vi handel en 2-dagars kontrakt i Forex marknaden, så det intresse som du betalar eller tar emot på vältning är 2 dagar intresse, beräknat på de räntor som fastställs av centralbankerna i länderna i valutapar som du handlar.

Med vår USD / JPY handel som ett exempel, natten räntorna i USA är på 2,25% när detta skrivs och priser i Japan ligger på 0,5%.

Som ni ser, när handel USD / JPY valutaparet, om vi köper paret vi långa (innehav) US-dollar till en ränta på 2,25% och vi är korta (lånade) Japanska yen till en räntesats på 0,5%. I detta exempel är räntedifferensen till vår fördel med 1,75%, så vi kommer att tjäna ränta om vi håller denna position tidigare 05:00 NY-tid.

Om vi ​​skulle sälja USD / JPY valutaparet, då är vi korta (lån) US-dollar till en ränta på 2,25% och långa (innehav) Japanska yen till en ränta på 0,5%. I detta fall är räntedifferensen mot oss med 1,75%, så vi skulle betala ränta om denna position hölls tidigare 17:00 NY-tid.

Jag har försökt att göra förklaringen av detta begrepp så enkelt som möjligt. Men för att vara ärlig, är det förmodligen det svåraste konceptet för näringsidkare som är nya på Forex att förstå.

Eftersom detta är en av de mer komplicerade saker att gripa om handel Forex, vissa företag dra fördel av en näringsidkares brist på förståelse och laddning mer än de borde när handlaren är lång den valuta med lägre ränta och betala dem mindre än de borde när handlaren är lång den valuta med högre ränta. En trevlig egenskap hos en Forex handelsplattform är att det är transparent på det sätt som välta är klar.

att förklara, om antalet bredvid valutaparet och under lämpliga rullen kolumnen har ett positivt tal, är detta belopp i amerikanska dollar som kommer att krediteras till ditt konto, per kontrakt för varje befattning tidigare 05:00 NY-tid . Om tal är negativt, är detta belopp som kommer att dras från ditt konto, per kontrakt för varje befattning tidigare 17:00 NY-tid.

Tänk på att om du öppnar och stänger en position innan 17:00 NY-tid, inte positionen inte behöver rullas över, så att ditt konto inte debiteras eller krediteras.

Som ett snabbt exempel, låt oss säga att jag vill veta hur mycket intresse som jag kommer antingen betala eller få om jag köper 2 kontrakt GBP / JPY och håll den positionen tidigare 5:00 NY tid. Detta kan inte vara sant med alla plattformar, men om plattform du använder inte lämna denna information, skulle jag vilja föreslå att hitta en som gör det. Bläddra till GBP / JPY valutapar och Roll B 'kolumnen plattformen för att finna det belopp som ska krediteras per kontrakt. Eftersom det i detta exempel, jag handel 2 kontrakt skulle jag tjäna dubbelt så mycket för att hålla den positionen tidigare 17:00 NY-tid.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.