lördag 5 maj 2012

Hur handlar pressmeddelanden som ett proffs - Investment - Valuta Trading

En av anledningarna till att jag tycker om forex trading så mycket är spänningen jag får under de utsättningar av ekonomiska indicators.When dessa nyheter kom ut på marknaden valutorna rör sig hundra kärnor eller ännu fler på mycket kort tid.

Om du befinner dig på rätt spår kan du göra en massa pengar mycket fast.The bästa marknaden movers i forex trading är: NFP (non-farm-lönesumman), BNP (bruttonationalprodukt), CPI (Konsumentprisindex Index), PPI (Producer Price Index), bostäder, industriproduktion, detaljhandel.

Nummer ett på listan är icke-Farm ADP. Det här barnet kan flytta marknaden hundratals punkter på några minuter.

Propper sätt att handla nyhetshändelser är att identifiera stöd och motstånd cirka 15 minuter innan rapporten publiceras och placera en köporder 5 kärnor över motståndet och en säljorder 5 kärnor nedan support.You ska placera en 20 kärnor stop loss och en vinst mål 60 punkter. Jag kom upp med dessa inställningar från min egen erfarenhet och de gav mig de bästa resultaten med EUR / USD.

Faran är med utsläpp som är USD positiva exempel, men deras revisioner är tvärtom. När detta händer marknaden kan gå i en riktning och din beställning blir aktiverade och än snabbt vänder och slår din stop loss.

Det finns ingenting att göra för att förhindra detta eftersom du inte kan Controll de nyhetshändelser, men det är därför jag valt en risk / belöning förhållandet 1/3 så att du kan ta med tre dåliga affärer i rad och efter att en enda vinnande handel kommer att ta dig bromsa ännu.

Trading nyhetshändelser är mycket farligt eftersom volatiliteten är mycket hög och din stop loss kan drabbas på grund av spridning widenning så välj ett bra Forex mäklare med fasta marginaler (jag gillar GFT).

Obs: du ska aldrig riskera mer än 2% på någon forex handeln.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.